Skip Navigation or Skip to Content

21 september 2022

Bij Versteijnen staat de deur (wereld)wijd open

In de meer dan 75 jaar dat Versteijnen Logistics diensten en oplossingen voor alle verkoopkanalen biedt, zijn deze kanalen enorm veranderd

Had je als ondernemer 50 jaar geleden nog de focus op lokale bezorgingen, nu moet er onder meer nagedacht worden over wereldwijde bestellingen die worden geplaatst via verschillende kanalen. Manager Marketing & Sales Thomas van Hoek vertelt over deze transitie en welke mogelijkheden Versteijnen Logistics biedt, binnen én buiten Europa.

De thuisbasis van Versteijnen is gevestigd in het logistieke hart van Nederland, Tilburg. Vele economische centra zijn binnen handbereik: De haven van Rotterdam en Antwerpen, het Duitse Ruhrgebied en Brainport Eindhoven. Versteijnen Logistics voegt hier waarde aan toe vanuit de European Distribution Campus in Tilburg. Thomas: “Wij zijn in staat om voor al onze klanten de gehele distributie van goederen over Europa te organiseren en uit te voeren.”

 

“De afgelopen jaren ligt de focus op het faciliteren van alle klanten door heel Europa, wat hand in hand gaat met veel kennis en expertise over internationaal transport en efficiënt handelen”, zegt Thomas. “ We zien dat grenzen steeds meer vervagen en dat bedrijven het aantal kanalen om klanten te bedienen uitbreiden: de groei van ondernemingen zit voornamelijk in het penetreren van nieuwe markten met als doel om ook buiten de grenzen te verkopen. Zo zijn er bijvoorbeeld bedrijven uit Amerika of Azië die de Europese markt op willen. Het bedrijf in Amerika of Azië kan de focus behouden op de corebusiness en wij nemen het volledige logistieke proces op ons. “Hoe zo’n globaal bedrijf ons dan vindt? Samen met onze klanten hebben we door de jaren heen mooie succesverhalen kunnen schrijven. In combinatie met onze jarenlange ervaring hebben we zo een sterke reputatie opgebouwd als partner om de weg naar Europa in te slaan”, geeft Thomas aan.

Thomas twijfelt geen moment op de vraag of Versteijnen de komst van deze nieuwe klanten aan kan.  “Door processen te automatiseren en waar mogelijk te robotiseren kunnen wij de klant goed faciliteren. Door te robotiseren heb je minder ‘handjes’ nodig, wat een positief effect heeft in een krappe arbeidsmarkt. Door verder te innoveren worden we telkens een beetje beter. Zowel voor Europese klanten als die daarbuiten.”